چگونه از قابلیت ویروس یابی در سی پنل استفاده کنیم؟

ضرورت فعالسازی ویروس یابی در سی پنل

با استفاده از قابلیت ویروس یابی در سی پنل در واقع شما می توانید ویروس ها، تروجان ها، بدافزارها و تهدیدهای مشابه دیگر را شناسایی کرده و در راستای رفع آنها اقدام نمایید. برای اینکار از منابع آنتی ویروس های قوی و مطمئنی استفاده می شود که می تواند خیال شما را از بابت بروز تهدیدات امنیتی تا حد زیادی راحت کند. آنتی ویروس یک رابط ویروس یابی است که از آن برای اسکن فایل ها در سی پنل استفاده می شود. در ادامه نحوه فعالسازی قابلیت virus scanner را به شما آموزش خواهیم داد.

این آنتی ویروس در واقع یک برنامه رایگان و متن باز است که قابلیت شناسایی طیف وسیعی از ویروس های موجود را دارد. شما با استفاده از این آنتی ویروس می توانید به راحتی ویروس های موجود در سطح پنل مدیریتی را شناسایی کرده و در واقع به شما در بالا بردن امنیت وب سایتتان کمک می کند.

نحوه راه اندازی قابلیت اسکن فایل ها در سی پنل چیست؟

آنتی ویروس باید توسط شرکت ارائه دهنده خدمات هاستینگ نصب شده باشد. اما قبل از نصب آن باید یکسری پیش نیازها را فراهم کنند. این پیش نیازها عبارتند از:

  1. فعالسازی پلاگین اسکنر و آنتی ویروس در رابط مدیریت پلاگین ها در WHM
  2. فعالسازی سرویس Exim Mail Server روی سرور از طریق رابط مدیریت سرویس WHM

اگر شرکت هاستینگ موارد گفته شده را رعایت و آنتی ویروس را نصب کرده باشد؛ شما می توانید به راحتی از قابلیت اسکن فایل ها در سی پنل استفاده کنید. به منظور راه اندازی قابلیت ویروس یابی در سی پنل باید مراحل زیر را یک به یک پشت سر بگذارید:

  1. در ابتدا باید با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور کنترل پنل خود وارد حساب سی پل خود شوید.
  2. سپس از طریق منو «Advanced» زیر منو «Virus Scanner» را انتخاب نمایید.
  3. در صفحه ای که به شما نمایش داده می شود، این امکان را دارید که بخشی که می خواهید توسط آنتی ویروس اسکن شود را تعیین نمایید. گزینه هایی که پیش روی شما قرار می گیرند عبارتند از:
    • Scan Mail: با انتخاب این گزینه شما تعیین می کنید که تمامی پوشه های قرار گرفته در بخش ایمیل حسابتان اسکن شود.
    • Scan Entire Home Directory: اگر می خواهید دایرکتوری Home سی پنل به صورت کامل اسکن شود، باید این گزینه را انتخاب نمایید.
    • Scan Public Web Space: این گزینه را زمانی که قصد دارید تمامی پوشه هایی که از طریق سرویس FTP به آن دسترسی دارید را ویروس یابی نمایید، باید این گزینه را انتخاب کنید.
    • Scan Public FTP Space: با انتخاب این گزینه در واقع تمامی پوشه هایی که می توانید از طریق وب به آنها دسترسی داشته باشید را با استفاده از آنتی ویروس اسکن می کنید.
  4. بعد از انتخاب گزینه مورد نظر خود تنها کافی است روی دکمه «Scan Now» کلیک کنید.

در صفحه مربوط به ویروس یابی سی پنل شما می توانید اطلاعات زیر را مشاهده نمایید:

  • File: در این بخش تعداد فایل هایی که در سیستم اسکن می شوند، نمایش داده می شود. همچنین تعداد کل فایل های اسکن شده را نیز می توانید در باکس دوم همین قسمت مشاهده نمایید.
  • Data: این قسمت حجم اطلاعاتی که توسط آنتی ویروس اسکن شده را نمایش می دهد. حجم کل داده های اسکن شده نیز در باکس دوم نمایش داده می شود.
  • Scanner Progress: میزان پیشرفت فرآیند ویروس یابی در سی پنل را می توانید در این بخش مشاهده نمایید.
  • Infected Files: فایل هایی که در طول فرآیند ویروس یابی دارای مشکل هستند در این قسمت نمایش داده می شود. ممکن است چند دقیقه ای طول بکشد تا اسکن سیستم به صورت کامل انجام شود. بعد از اسکن کامل سیستم شما دوباره به صفحه قبل باز می گردید.

نکته: اگر فرآیند اسکن سیستم بیش از یک روز زمان ببرد، ویروس یابی به صورت خودکار متوقف می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *