آموزش انتقال دامنه های آی آر در سایت ایرنیک

نحوه تغییر صاحب امتیاز دامنه و انتقال دامنه به شخص دیگر

در این آموزش شما را با نحوه ی تغییر صاحب امتیاز دامنه های ملی و انتقال کامل دامنه به شخصی دیگر در ایرنیک آشنا خواهیم نمود. با انتقال دامنه و تغییر صاحب امتیاز، مالک دامنه به صورت کامل شخص دیگری خواهد شد و تمام دسترسی شما به این دامنه به صورت کامل قطع می گردد. برای انتقال دامنه های ملی فقط از طریق سایت ایرنیک می توانید اقدام نمایید و نمایندگان فروش و ثبت دامین ایرنیک در این مورد دسترسی ندارند.

زمانیکه شما یک دامنه ای را در ایرنیک به ثبت می رسانید تمامی حق و حقوق این دامنه متعلق به شما خواهد بود و در این صورت اگر بخواهید شخص دیگری برای انجام اقدامات بر روی دامنه دسترسی داشته باشد می بایست دامنه را به آن منتقل نمایید تا دسترسی کامل آن شخص برای انجام عملیاتی مانند تمدید دامنه یا تغییر مشخصات دامنه فراهم گردد.

برای انتقال دامنه علاوه بر مراحلی که میبایست طرفین (فروشنده-خریدار) انجام دهند ، مبلغی نیز بابت هزینه ی انتقال از خریدار دامنه دریافت خواهد شد که این هزینه معادل 8000 تومان می باشد. در صورتیکه عملیات انتقال را انجام دهید ولی شخص دریافت کننده ی دامنه صورتحساب مربوطه را پرداخت نکند ، انتقال انجام نخواهد شد. پس از پرداخت صورتحساب، دامنه به صورت کامل به پنل کاربری شخص دریافت کننده منتقل می گردد و رابط ها و شناسه ی دامنه نیز مطابق صاحب امتیاز جدید تغییر خواهد نمود.

در ادامه برای انتقال یک دامنه به شخصی دیگر و تغییر صاحب امتیاز دامنه به صورت ذیل اقدام نمایید:

  1. وارد سایت نیک به نشانی nic.ir شوید.
  2. از طریق « آموزش ورود به کنترل پنل دامنه ها در ایرنیک وارد» ، وارد بخش تنظیمات مربوط به دامنه ی مورد نظر که قصد انتقال آن را دارید شوید.
  3. از قسمت « انتقال (تغییر صاحب امتیاز)» بر روی دکمه ی « انتقال (فروش) این دامنه » کلیک نمایید.

  1. در صفحه ی انتقال دامنه ی مورد نظر ، وضعیت انتقال دامنه می بایست در وضعیت «باز» قرار داشته باشد. در صورتیکه وضعیت دامنه «بسته شده» باشد بدین معناست که امکان انتقال دامنه وجود ندارد. برای باز نمودن قفل دامنه بر روی دکمه ی « باز کردن انتقال » کلیک نمایید.

  1. پس از باز نمودن انتقال دامنه، وضعیت انتقال آزاد و رمز انتقال نمایان خواهد شد.

  1. در این مرحله می بایست رمز انتقال دامنه را در اختیار شخصی که قرار است دامنه به آن منتقل گردد قرار دهید.

در ادامه این مراحل می بایست توسط دارنده ی جدید دامنه (صاحب امتیاز جدید) انجام شود:

  1. وارد حساب کاربری خود در ایرنیک شوید.
  2. از منوی « دامنه ها » زیر منوی « انتقال دامنه » را انتخاب نمایید.

  1. در قسمت خرید دامنه ، مقادیر ذیل را تکمیل نمایید:
  • نام دامنه : در این قسمت می بایست نام دامنه ای که قصد خرید آن را دارید وارد نمایید.
  • رمز انتقال : در این قسمت می بایست رمز انتقال دامنه که صاحب امتیاز فعلی دامنه آن را در اختیار شما قرار داده است را وارد نمایید.
  • بر روی دکمه ی « بعدی » کلیک نمایید.

  • در این قسمت می بایست رابط های جدید دامنه را مشخص نمایید. در صورت تمایل می توانید رابط های نمایندگان فروش یا خودتان را بر روی دامنه تنظیم نمایید.

  • در ادامه قوانین ایرنیک را مشاهده می نمایید. پس از مطالعه دقیق قوانین ، تیک مربوط به پذیرش و تایید قوانین را فعال نمایید.
  • بر روی دکمه ی « درخواست انتقال » کلیک نمایید.

  • در این مرحله صورت حساب انتقال دامنه به مبلغ 8000 تومان برای شما صادر می گردد و در سبد خرید شما نیز قابل رویت می باشد.

توجه : قبل از ادامه ی مراحل حتما نسبت به پرداخت صورتحساب اقدام فرمایید.

ادامه ی مراحل مجددمربوط به دارنده ی فعلی دامنه می باشد:

  1. مجدد به قسمت انتقال دامنه مراجعه نمایید.

همانطور که مشاهده می نمایید یک درخواست برای انتقال این دامنه افزوده شده است.

بر روی دکمه ی « قبول یا رد درخواست » کلیک نمایید.

  1. در این قسمت می توانید درخواست انتقال دامنه را تایید و یا رد نمایید.

برای رد درخواست مجدد بر روی دکمه ی « قفل کردن انتقال » کلیک نمایید .

برای تایید درخواست می بایست ابتدا تیک مربوط به گزینه ی تایید درخواست را فعال نمایید و سپس بر روی دکمه ی «ارسال» کلیک نمایید.

  1. در صورتیکه درخواست انتقال را تایید نمایید، عبارت « در انتظار تایید مرکز ثبت » نمایش داده خواهد شد. در این حالت مرکز ثبت دامنه می بایست این درخواست را تایید نماید.
  2. با توجه به این که صاحب امتیاز فعلی یا فروشنده ی دامنه، شخص حقیقی یا شخص حقوقی باشد، نشانی رسمی او در ایران و یا خارج از ایران باشد، مدارکی جهت تایید انتقال از مرکز ثبت دامنه درخواست خواهد شد.
  3. موافقت نامه ی انتقال برای دارنده ی جدید دامنه توسط ایرنیک به پست‌ الکترونیکی ارسال خواهد شد. خریدار می بایست فایل PDF را دریافت نماید و پس از تکمیل اسکن آن را از طریق سامانه ی ارسال مدارک و یا نمابر ارسال نماید.

نکته : فرم موافقت نامه برای اشخاص حقوقی می بایست در سربرگ شرکت یا سازمان تکمیل شود و حتما با مهر و امضاء مدیر سازمان یا شخصی که در روزنامه رسمی حق امضاء دارد و به همراه کپی روزنامه رسمی شرکت ارسال شود.

نکته : برای اشخاص حقیقی ، علاوه بر اسکن فرم موافقت نامه ، اسکن مدارک هویتی مانند کارت ملی و گذرنامه ی معتبر نیز نیاز می باشد.

برای ارسال مدارک می توانید از سامانه ی ارسال مدارک ایرنیک به نشانی www.nic.ir/Upload_Document استفاده نمایید. هم چنین در صورت عدم آگاهی از مراحل ارسال مدارک می توانید از آموزش نحوه ی ارسال مدارک به ایرنیک استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *