نحوه تنظیم Localisation در تنظیمات WHMCS

به اشتراک گذارید

این صفحه می توانید تنظیمات مربوط به فرمت جداول دیتابیس و تاریخ و همچنین کشور و زبان whmcs را تنظیم نمایید. در ادامه به تشریح تمامی گزینه های موجود در سربرگ Localisation می پردازیم.

  1. System Charset: در این قسمت می بایست نوع Encodin زبان مورد استفاده خود را مشخص نمایید.

اکثر زبان های مورد استفاده از کاراکتر ست UTF-8 استفاده می نمایند. در صورتیکه زبان مورد استفاده شما از اینکدینگ UTF-8 استفاده نمی کند مراحل زیر را انجام دهید:

وارد پوشه lang در مسیر Portal(مسیر نصب WHMCS) شوید و فایل Language را در یک فایل notepad باز نمایید.

در محیط notepad، از منوی File، بر روی گزینه Save as کلیک نمایید.

در هنگام ذخیره فایل نوع Encoding را به صورت ANSI قرار داده و فایل را ذخیره نمایید.

در پایان فایل جدید را مجدد در مسیر Portal/lang آپلود نمایید.

پس از آن در WHMCS فیلد System Charset را مطابق ANSI تنظیم نمایید.

در حالت کلی پیشنهاد ما انتخاب گزینه پیش فرض یا همان UTF-8 می باشد.

  1. Date Format: در این قسمت می توانید قالب قابل مشاهده تاریخ در ناحیه مدیریت WHMCS را تعیین نمایید که بهترین قالب YYYY/MM/DD یا روز/ماه/سال می باشد.
  2. Client Date Format: در این می توانید قالب قابل مشاهده تاریخ در ناحیه کاربری را تعیین نمایید که بهترین گزینه same as admin می باشد. بدین معنی که هر نوع فرمت انتخاب شده از قسمت Date Format برای مدیریت در همین قسمت نیز اعمال گردد.
  3. Default Country: در این می توانید کشور پیش فرض خود را انتخاب نمایید که برای کاربران داخل ایران Iran, Islamic Republic Of مناسب می باشد.
  4. Default Language: در این قسمت می توانید زبان مورد استفاده به صورت پیش فرض را تعیین نمایید. در صورتیکه از زبان فارسی تمایل دارید استفاده نمایید از لیست کشویی آن Farsi را انتخاب نمایید.
  5. Enable Language Menu: در صورتیکه تیک مربوط به این گزینه را فعال نمایید، امکان تغییر زبان در قسمت ناحیه کاربری برای کاربران فعال می گردد. در صورتیکه نمی خواهید کاربران قادر به تغییر زبان پیش فرض پرتال شوند این گزینه را غیر فعال نمایید.

مطالب مشابه

whmcs

آموزش نحوه ی آپدیت WHMCS

این آموزش بدین منظور آماده شده است تا با اطمینان خاطر سیستم مدیریت هاستینگ خود را بروز رسانی نمایید. ما همیشه توصیه می کنیم سیستم