رفع خطاهای ممکن هنگام نصب بسته آسان وردپرس

 

بارها ممکن است که شما هنگام نصب قالب وردپرس با استفاده از بسته نصب آسان دچار مشکل شده باشید و به خطاهای گوناگونی برخورد کرده باشید که ندانید راه حل آ ها چیست. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با انواع خطاهای بوجود آمده هنگام نصب قالب وردپرس با استفاده از بسته نصبی آسان آشنا کرده و راه های برطرف نمودن آن ها را نیز ارائه کنیم.

 

 

همانطور که در آموزش های قبل عنوان شد بعد از آپلود کردن فایل zip مربوط به بسته نصب آسان و همچنین فایل installer.php با وارد کردن آدرس مورد نظر صفحه زیر برای شما به نمایش در خواهد آمد:

ما در ادامه قصد داریم خطاهایی که شما در این صفحه با آن روبه رو خواهید شد را به شما معرفی و رفع نمائیم:

وارد نمودن اطلاعات اشتباه

ممکن است شما هنگام کلیک کردن بر روی گزینه Test Connection با خطایی مانند تصویر زیر رو به رو شوید:

اگر بعد از وارد نمودن اطلاعات در کادرهای مربوط به نام دیتابیس، نام کاربری و رمز عبور و بررسی ارتباط با خطای بالا مواجه شدید بدانید که مشکل از وارد نمودن ناصحیح اطلاعات می باشد. در چنین شرایطی حتما می بایست نسبت به صحت اطلاعات وارد شده اطمینان حاصل کنید و با رفع آن ها بدون مشکل وارد ورحله بعد شوید.

خالی نبودن دیتابیس

اگر دیتابیسی که شما ایجاد کرده اید حاوی اطلاعات باشد و در کادر مربوطه و صورت صحیح وارد کرده باشید بعد از کلیک بر روی گزینه Test Connection خواهید دید که اتصال به درستی برقرار شده است. اما در چنین شرایطی باز هم با پیغام خطایی رو به رو خواهید شد:

در چنین شرایطی اگر شما نسبت به خطای بوجود آمده بی تفاوت باشید و در پایین صفحه بر روی گزینه Run Deployment کلیک نمائید با خطای زیر مواجه میشوید که شما از ادامه مراحل نصب قالب وردپرسی مورد نظر خود باز میدارد:

برای اینکه از سد این مشکل نیز عبور کنید باید یک دیتابیس با محتوای خالی را به برنامه معرفی نمائید. برای این کار یا باید دیتابیس داده شده را از طریق کنترل پنل خود حذف و مجددا آن را ایجاد کنید و یا اینکه یک دیتابیس جدید ساخته و به برنامه معرفی نمائید.

خطای اکسترکت کردن فایل zip

ممکن است شما قبلا فایل zip را اکسترکت کرده باشید و برخی فایل های وردپرس مانند wp-config.php در پوشه public_html هاست شما موجود باشد. در این صورت با وجود وارد نمودن اطلاعات صحیح و در ادامه با کلیک بر روی گزینه Run Deployment با خطای زیر مواجه خواهید شد:

سپس پیغام خطا برای شما نمایش داده میشود:

برای رفع چنین خطایی باید در ریشه هاست شما (مسیر public_html) به جز فایل zip مربوط به بسته نصب آسان وردپرس و فایل insteller.php هیچ فایل دیگری وجود نداشته باشد. بعد از آن باید خود به صورت دستی فایل zip را اکسترکت کنید. بعد از اکسترکت کردن فایل zip در کنترل پنل هاست خود مجددا صفحه بسته نصب آسان را از طریق مرورگر خود باز کرده و با کلیک بر روی گزینه Advanced Options تیک Manual package extraction را بزنید و در نهایت انتهای صفحه بر روی گزینه Run Deployment کلیک نمائید:

در انتها خواهید دید که بدون هیچ مشکلی شما وارد مرحله بعد خواهید شد.

خطای timeout

یکی دیگر از پیغام هایی که ممکن است شما با آن رو به رو شوید خطای timeout هنگام نصب بسته آسان است. این خطا عموما بدلیل حجم بالای فایل هنگام اکسترکت کردن بوجود می آید. برای رفع این مشکل دقیقا باید به صورت بالا عمل کنید. یعنی می بایست به صورت دستی فایل را اکسترکت نمائید. تصویر زیر مربوط به خطای timeout می باشد:

برای رفع این مشکل مانند تصویر زیر می بایست به صورت دستی فایل zip را استخراج نمائید:

سپس خواهید دید که هنگام نصب دیگر مشکلی وجود نخواهد داشت.

نکته مهم: توجه داشته باشید که در این حالت بعد از اکسترکت کردن فایل zip در پنل هاست خود حتما همه دایرکتوری ها باید سطح دسترسی ۷۵۵ و همه فایل ها باید دارای سطح دسترسی ۶۴۴ باشند. در غیر این صورت نصب یاز هم با مشکل رو به رو خواهد شد.

درباره‌ی هاست نو

همچنین ببینید

آموزش تغییر دامنه سایت در وردپرس

آدرس های وب سایت اصلی ترین بخش هر سایت برای استفاده کاربران هستند که همانند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *