قابلیت پاسخ خودکار به ایمیل دایرکت ادمین

ارسال پاسخ خودکار به ایمیل در هاست دایرکت ادمین از جمله قابلیت های بسیار مهمی می باشد که این کنترل پنل محبوب برای کاربران خود فراهم کرده است. منظور از پاسخگویی خودکار در واقع ارسال یک ایمیل به صورت کاملا خودکار به تمامی مخاطبین آن ایمیل است. شما می توانید به راحتی محتوای ایمیل مورد نظر خود را در دایرکت ادمین ایجاد کرده و تعیین کنید که این ایمیل به تمامی مخاطبینتان به صورت خودکار و بدون نیاز به هیچ اقدامی از سوی شما ارسال شود.

آموزش پاسخگویی خودکار ایمیل ها در دایرکت ادمین

  1. در ابتدا باید وارد کنترل پنل هاست دایرکت ادمین خود شوید.
  2. سپس از منو Email Management زیر منو Autoresponders را انتخاب نمایید.
  3. در صفحه ای که برایتان به نمایش گذاشته می شود، اطلاعات مربوط به تنظیمات پاسخ خودکار به ایمیل های دایرکت ادمین قابل مشاهده خواهد بود. اگر تاکنون تنظیماتی نیز صورت نگرفته است، می توانید روی گزینه Create New Autoresponder کلیک کنید تا پاسخگویی خودکار ایمیل ها در دایرکت ادمین را فعال نمایید.
  4. در صفحه ای که مشاهده می کنید باید فیلدهای زیر را به ترتیب کامل نمایید:
    • Responder Address: در این قسمت باید آدرس ایمیلی که قصد دارید از طریق آن پاسخ خودکار به ایمیل دایرکت ادمین ارسال نمایید را وارد نمایید.
    • Subject Prefix: این بخش به صورت پیش فرض با عبارت Autoreply پر شده است که بهتر است آن را بدون تغییر رها کنید.
    • Content-Type: به کمک این بخش می توانید تعیین کنید که نوع محتوای ایمیلی که قرار است به صورت خودکار ارسال شود به چه شکل باشد. این محتوا می تواند به صورت محتوای متنی ساده بوده یا اینکه محتوای متنی از کدهای html تشکیل شده باشد. به صورت پیش فرض این قسمت باید در حالت text/plain قرار بگیرد.
    • Reply Frequency: به کمک این قسمت از تنظیمات پاسخ خودکار به ایمیل دایرکت ادمین می توانید مشخص نمایید که ایمیل ایجاد شده هر چند وقت یکبار ارسال شود. در واقع با انتخاب هر یک از زمان های قرار گرفته مشخص می کنید که حداقل زمانی که باید طی شود تا این ایمیل مجددا ارسال شود، چقدر باشد.
    • Responder Message: در این بخش شما باید محتوایی که می خواهید در پاسخ خودکار ارسالی به ایمیل های دایرکت ادمین نمایش داده شود را وارد نمایید.
    • Send a CC to: اگر تیک این قسمت را فعال کرده و آدرس ایمیل خود را در فیلد خالی رو به روی آن وارد نمایید، بعد از ارسال پاسخ خودکار ایمیل در دایرکت ادمین یک نسخه از آن برای شما نیز ارسال می گردد.
  5. بعد از تکمیل فیلدهای تعیین شده زمان آن می رسد که روی دکمه Create کلیک کنید تا تنظیمات ایمیل مورد نظرتان ذخیره شود.

به این ترتیب به سادگی قابلیت پاسخدهی خودکار به ایمیل های دریافتی در دایرکت ادمین فعال شد.

ویرایش یا حذف قابلیت Auto responder دایرکت ادمین

بعد از فعالسازی فابلیت Auto Responder در دایرکت ادمین این امکان را خواهید داشت که هر زمان که تمایل داشتید تنظیمات آن را ویرایش کرده یا به طور کامل آن را حذف نمایید. برای این کار تنها کافی است به ترتیب زیر پیش بروید:

  1. همانند روش بالا از طریق منو Email Management زیر منو Autoresponders را انتخاب نمایید.
  2. سپس در صورتی که قصد دارید تنظیمات ایمیل خودکار خود را تغییر دهید در صفحه ای که مشاهده می کنید عبارت Modify قرار گرفته در رو به روی ایمیل مورد نظرتان را انتخاب نمایید. سپس جهت ویرایش همانند روش قبل فیلدهای موجود را کامل نمایید.
  3. اگر هم می خواهید قابلیت پاسخگویی خودکار ایمیل ایجاد شده را به طور کامل حذف نمایید، همانند تصویر زیر ایمیل ایجاد شده را انتخاب کرده و سپس روی دکمه Delete Selected کلیک کنید.