آموزش تغییر رمز ورود به هاست دایرکت ادمین

به اشتراک گذارید

نحوه تغییر رمز در دایرکت ادمین

شما می توانید از طریق پنل کاربری خود، پسورد دایرکت ادمین را تغییر دهید. برای این کار باید مراحل زیر را یک به یک پشت سر بگذارید:

  1. در ابتدا به کمک آموزش ورود به دایرکت ادمین وارد پنل کاربری خود شوید.
  2. سپس از طریق نوار ابزار بالای صفحه روی گزینه «Password» کلیک کنید. همچنین می توانید از طریق منو «Your Account» زیر منو «Change Password» را انتخاب نمایید.
  3. در مرحله بعد باکسی برای شما نمایش داده می شود که باید به ترتیب پسورد فعلی و پسورد جدید دایرکت ادمین خود را وارد نمایید.
  4. در آخر روی گزینه «Submit» کلیک کنید تا پسورد جدید برای دایرکت ادمین شما ذخیره شود.

در بخش تغییر پسورد دایرکت ادمین با سه گزینه زیر نیز رو به رو خواهید شد:

  • DirectAdmin Account: اگر تیک مربوط به این قسمت را فعال کنید، در واقع تعیین می کنید که پسورد جدید برای ورود به پنل کاربری دایرکت ادمین مورد استفاده قرار بگیرد.
  • Main FTP Account: اگر طی فرآیند تغییر پسورد دایرکت ادمین تیک این بخش را فعال کنید، پسورد اکانت اصلی FTP هاست شما نیز تغییر می کند.
  • Main Database Account: در نظر داشته باشید که اگر می خواهید پسورد اکانت اصلی دیتابیس شما نیز تغییر پیدا کند، باید در مسیر تغییر پسورد دایرکت ادمین این قسمت را در حالت انتخاب شده قرار دهید.

اهمیت تغییر پسورد دایرکت ادمین

در نظر داشته باشید که اگر شما هاست خود را از هاست نو تهیه کرده اید، می توانید از طریق پنل کاربری خود در هاست نو
، وارد بخش تاریخچه ایمیل شده و از طریق ایمیلی که تحت عنوان اطلاعات حساب کاربری برای شما ارسال شده است، اطلاعات پسورد دایرکت ادمین خود را به دست آورید.

نکات مهم هنگام تغییر رمز ورود به دایرکت ادمین

انتخاب یک رمز پیچیده و در ادامه حفظ و نگهداری آن نقش تعیین کننده ای در حفظ امنیت وب سایت شما ایفا می کند. چرا که امنیت وب سایت ها همواره توسط هکرها تهدید می شود. در نتیجه بهتر است پسورد تعیین شده را در یک نوت پد در دسکتاپ خود یا هر جایی که فکر می کنید امنیت لازم را دارد، ذخیره کنید. چرا که مطمئنا به خاطر سپردن پسوردی که پیچیدگی کافی را دارند، کمی سخت است و اگر در خصوص ذخیره آن در یک فضای امن اقدام نکنید ممکن است بعدها نیاز به اقدامات دیگری برای بازیابی رمزتان کنید.

در زمان انتخاب پسورد جدید خود باید یک نکته بسیار مهم را در نظر داشته باشید و آن نکته این است که سعی کنید پسوردی را انتخاب کنید که از سختی و پیچیدگی کافی برخوردار باشد. چرا که فرد دارنده این پسورد می تواند به تمامی اطلاعات اصلی و مهم وب سایت شما دسترسی پیدا کند.

 

مطالب مشابه

whmcs

آموزش نحوه ی آپدیت WHMCS

این آموزش بدین منظور آماده شده است تا با اطمینان خاطر سیستم مدیریت هاستینگ خود را بروز رسانی نمایید. ما همیشه توصیه می کنیم سیستم