نکات بسیار مهم قبل از اتصال دو دامنه به یک هاست

با قابلیت ادان دامین به راحتی می توان دامنه های متعددی را روی هاست پیاده سازی نمود. اما پیش از هر موردی باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

🔵🟢 دقت داشته باشید برخی هاستینگ ها روی یکسری از سرویس های خود برای کنترل سرعت و منابع و همچنین برای پیشگیری از oversell شدن سرور و رفاه کاربران خود از ارائه ادان دامین خودداری نموده اند تا تعداد سایت هایی که روی سرور قرار می گیرند از تعداد مشخصی فراتر نرود و سایر کاربران با مشکلات سرعت، کمبود منابع و.. مواجه نشوند. به عنوان مثال این سیاست رفاهی در هاست وردپرس هاست نو در نظر گرفته شده است.

🔵🟢 در صورتی که این قابلیت ارائه شده بود، قبل از ایجاد ادان دامین و تعریف دامنه جدید روی هاست پیش بینی نمایید آیا منابع این هاست پاسخگوی نیازهای دو یا چند سایت شما هست یا خیر؟ چرا که در صورت عدم توجه به این موارد در آینده با مشکل مواجه خواهید شد.

نکته بسیار مهم: در نظر داشته باشید که شما باید در ابتدا اطمینان حاصل کنید که نیم سرورهای هاست روی دامنه مدنظرتان ست و نشر شده باشد. در غیر این صورت در ادامه مسیر با مشکل رو به رو شده و نمی توانید مسیر ایجاد ادان دامین روی دایرکت ادمین را با موفقیت پشت سر بگذارید. پس اگر چند دامنه روی یک هاست دارید باید برای تک تک آن ها نیم سرور هاست را ست و نشر نمایید. 

 

نحوه بالا آوردن دو یا چند سایت روی یک هاست

فرض می کنیم نیم سرورهای هاست خود را روی دامنه مدنظر ست و نشر کرده اید. به منظور ایجاد ادان دامین در دایرکت ادمین و داشتن چند دامنه روی یک هاست باید به ترتیب زیر پیش بروید:

  1. در ابتدا به کمک آموزش ورود به هاست دایرکت ادمین با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود وارد پنل مدیریتی دایرکت ادمین شوید.
  2. سپس از طریق منو «Account Manager» زیر منو «Domain Setup» را انتخاب نمایید.
  3. در صفحه ای که برای شما نمایش داده می شود امکان مشاهده تمامی دامنه هایی که روی هاست شما قرار گرفته اند وجود خواهد داشت. با کلیک روی گزینه «ADD NEW» می توانید یک دامنه جدید تعریف کنید.
  4. در این مرحله صفحه ای برای شما باز می شود که در آن باید اطلاعات زیر را وارد کرده و در آخر روی دکمه «Create» کلیک کنید:
  • Domain: در این بخش باید نام دامنه مورد نظر خود را بدون پسوند www. وارد نمایید.
  • Bandwidth: در این قسمت می توانید مشخص کنید که می خواهید چه میزان از پهنای باند هاست خود را به دامنه جدیدی که معرفی می کنید اختصاص دهید.
  • Disk Usage: با استفاده از این فیلد می توانید تعیین کنید که چه فضایی از هاست شما به دامنه معرفی شده اختصاص پیدا کند. عددی که در این قسمت وارد می کنید برحسب مگابایت می باشد.
  • Options: این بخش شامل سه گزینه زیر می باشد:
    1. Secure SSL: در صورتی که SSL برای ادان دامینی که اضافه می کنید فعال شده باشد، تیک این گزینه را به حالت انتخاب شده درآوردید. در غیر این صورت آن را بدون تیک رها کنید.
    2. CGI Access: ماژول CGI در واقع مخفف عبارت Common Gateway Interface است و از آن برای ارسال و دریافت درخواست ها از طریق وب استفاده می شود.
    3. PHP Access: این گزینه در واقع دسترسی PHP را مشخص می کند و به شما امکان اعمال تغییرات در ادان دامین مورد نظر را می دهد.

🔵🟢 نکته: در نظر داشته باشید که اگر تیک گزینه Same as Main account فعال باشد، فضا و پهنای باندی که به ادان دامین شما در هاست دایرکت ادمین اختصاص پیدا می کند با فضا و پهنای باند اختصاص پیدا کرده به دامنه اصلی یکسان خواهد بود.

در صورتی که فرآیند ایجاد ادان دامین در دایرکت ادمین با موفقیت همراه باشد، شما پیغامی همانند تصویر زیر را در سمت راست صفحه مشاهده می کنید. نام دامنه جدید نیز به لیست دامنه هایی که به شما نمایش داده می شود، اضافه خواهد شد. در نهایت پس از تعریف ادان دامین روی هاست دایرکت ادمین خود می توانید سیستم مدیریت محتوای دلخواه خود را نصب نمایید. بدین ترتیب چند دامنه روی یک هاست خواهید داشت.